Sjuttiosjätte golfrundan idag...

Spelade match mot Gunnar igen. Och den här gången blev det samtidigt match mot Ove som gick med i bollen.

Anki var med under de första nio hålen, men klev av efter det. Och jag förstår henne. Det kan inte vara kul att spela golf tillsammans med tre herrar som tävlar inbördes. Det blir ju på något vis som att spela ensam...

Kul att få spela med Ove igen. Det blir ju inte så ofta nu när han flyttat till Gävle. Men de närmaste dagarna blir det några rundor. Kul!

Hur gick det i matcherna då?


Två glada vinnare!

Gunnar gjorde 39 poäng och vann över mig med 6/5. Ove hade det lite tuffare eftersom vi spelade match med hcp.
Men han vann med 3/2 efter en Birdie på hål 16.
Hade Nigel varit med så hade det inneburit en flaska vin till Ove...

På vägen till banan så hittade jag en "Herre på täppan". Det var Putte som gjorde de sista förberedelserna för att kunna flytta skylten som berättar att det finns en golfbana 2 km bort. Den står sedan tidigare framför kommunkontoret, men skyms av björkarna som vuxit sig stora och täta.

Snart kommer skylten att synas tydligt vid trevägskorsningen före bron mot Grövelsjön.

När jag tömde kameran hittade jag en överraskande bild. Jag hade kameran liggande utanför golfshopen och misstänker att det var Angela som passade på...

Jason med lilla mysiga Alice i förgrunden och Uffe i bakgrunden...

Imorgon blir det herrmatch igen! Och Anki vill kanske ha åtminstone en kvinna som sällskap från röd Tee... vi får se.
Men vi kommer att sakna henne.
Och jag vill ha REVANSCH!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0