Jan vann Köpenhamnaren...

... och jag blev påmind om att golf är ett svårt spel.

Idag spelade vi en runda från samma Tee. Även Ann spelade från gult.

På hål 11 kom vi ifatt Gerda med sina tjejkompisar från Norge.


Medan vi väntade lite så fick vi kontakt med Anni och Helge som gick i bollen bakom oss.


Två jättepigga små golfare som dansar och gympar mycket och är en del av Banvärdsteamet på banan. Helge svarvar dessutom fina små träskålar... och Anni väver vackra saker. Sover dom aldrig???


När vi var på hål 16 fick vi syn på ett härligt ekipage på hål 8.
Det var Iris som spelade avslappnad golf med tre fjärdedelar av familjen... ;-)

Den golfbagen skulle passa mig. En tygpåse på ryggen med lagom antal klubbor.
Lillkillen och vovven hade koll på fotografen, men Iris var fokuserad på klubbvalet inför nästa slag och såg mig inte.

Ann spelade bra från gult och blev aldrig skärrad över att utslagen ibland såg annorlunda ut.

Ann kom överlägsen tvåa i Köpenhamnaren och Jan vann. I den här tävlingen borde tredjeplatsen ha lämnats tom. Men eftersom vi var tre som tävlade så kom jag på medaljplats.

Och vi hade ett härligt väder.
Ann och Jan fortsatte själva med nio hål från rött efter lite mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0