I zonen idag...

Jag hade flyt i golfen under de första nio hålen. Allt kändes så lätt. Hålkopparna var stora som hinkar.
Men bara under de första nio hålen... därefter blev det lika svårt som vanligt.

Det var Ann, Jan och jag som spelade en "Köpenhamnare" mellan oss tre. Och jag fick revansch!

När man spelar på tre så delar man på 6 poäng per hål. Vinnaren får 4 poäng, tvåan får 2. Om två delar vinsten så får dom 3 poäng var. Om alla kommer lika så blir det 2 poäng till var och en.

Och det är vanlig poängbogey som avgör resultatet på hålet. Om två har noll poäng på hålet så får dom dela på de två "Köpenhamnspoäng" som blir kvar efter att vinnaren fått sina 4 poäng.


Dennis anslöt efter nio hål. Annika följde med till hål 13 och tog den här bilden på gänget före utslag på hål 10.


Ann hade som vanligt härliga utslag. Här på hål 12. Dessutom puttade hon bra idag.

På hål 17 satte hon en lång parputt från ett svårläst läge. Parallellt med en lutning en lång bit för att sedan vika ner och träffa mitt i bakre hålkanten. Jag såg redan när hon siktade att hon var säker på att sätta putten. Proffsigt!

Dennis spelade stundtals imponerande bra. Han svingar golfklubborna väldigt bra och smidigt.

Och han svingar igenom slagen så snyggt och rätt. Här andraslaget på hål 15.

Jan spelade mycket bra första nio och gick på sitt hcp. Ann kom starkt sista nio och gjorde där 17 poäng.
Jag gjorde 19 poäng med mersmak första nio men 12 poäng sista nio.

Dennis hoppade in på hål 10 och var inte uppvärmd vilket medförde några mystiska tåträffar med järnklubborna på fairway efter en utmärkt drive.

Därefter gick han på sitt hcp förutom ett oturligt ospelbart läge på hål 14 och konstigt utslag på hål 18. Duff i backen trots lite längre peg och bollen rakt upp i skyn.
Men 12 poäng med tre streckade hål är ju OK med tanke på hur missarna uppstod. Kunde ha varit 13 poäng om han inte hade slarvat med en kort putt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0