Gråväder

Men konstigt nog inget dagsregn som SMHI-prognosen varnade för.


Nytagen balkongbild.

Jag tog en tur till golfbanan och slog en hink bollar på rangen med wedgar och hittade en hygglig golfsving.
Men jag kände inte för golf idag och ägnade istället tid åt att fundera över hur rondtiderna kan bli över 5 timmar...

Jag ska jobba ensam som Banvärd på måndag och onsdag/torsdag i nästa vecka. Hoppas att golfbilen är igång då.

Ibland är det viktigt att stå som starter på första Tee, men bara om det blir bokade bollar som inte kommer eller är sena till start.
Bästa nyttan gör man bakom Green på hål 5. Där kan man se om dagens rondtid blir OK. Och om någon är sen där så kan man  hjälpa till att korrigera vid rasten efter hål 9. Men då behövs en bil för transporten mellan hålen.

När jag står som Banvärd vid hål 5 så får jag ibland frågan: "Hur ligger vi till? Är vi sena?"
Och då kan jag titta i tidtabellen och berätta vilken rondtid som gäller för dagen och be dom ta det lugnt. Eller ge små tips om det visar sig att dom har tappat tempo och fått en kö bakom sig...  och att ta en kortare rast efter nio hål.

Många spelar i bakomvarandes tempo och kan tappa mark och tid om det är en tvåboll framför. Man tycker att man har rätt att spela långsammare än en tvåboll.
Trots att den tvåbollen kanske spelar bakom ett helt koppel av fyrbollar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0