FORE!

Även om man har vinkat åt sina spelkamrater och berättat "jag spelar rakt mot er", så kan det vara idé att ropa Fore när man lyckats slå dit man tänkte och står gömd bakom en kulle.

På hål 16 hamnade min boll av någon konstig anledning kort på gräs på åttan. Jag var tvungen att spela snett ut på sextons fairway på grund av träd i spelriktningen. Jag kunde inte spela mot plattan framför Havet. Och dit jag kunde spela fanns mina spelkamrater i väl samlad grupp. Jag klättrade upp och visade att " jag spelar mot er". Anders backade fem meter och jag slog.

Medan bollen flög högt hann jag klättra upp en bit och se hur bollen missade Nigels huvud med någon halvmeter.


Dom hörde ju inte när jag slog eftersom jag stod bakom en kulle, och såg inte bollen eftersom jag stod i uppförslut och bollen flög högt. I sådana lägen bör man alltså skrika FORE!  även om medspelarna vet att man ska slå. Eller skrika "nu kommer den", eller något annat.... Men det gick ju bra.

Nigel hann aldrig bli rädd och blev mest förvånad över att bollen kom dit jag hade siktat...;-)

Tidigare på samma runda skulle jag ha haft kameran redo.
Nigel såg en hög boll komma rakt mot sig från hög höjd och pekade på bollen ända tills den landade två meter vid sidan om honom.
Han såg ut som kungastaty som pekade mot nya erövringar, och bollen hängde över pekfingret.
Det var en härlig syn, och Nigel rörde sig inte en millimeter eftersom han hade full kontroll på bollen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0