Fascinerande golf idag...

Gamla gänget var återförenat, och spelade den bästa golf jag varit med om under de första nio hålen...

Vad sägs om 24, 17, 22 och 20 poäng efter nio hål för en fyrboll! Det har jag aldrig tidigare upplevt.



Alf chippade i kopp från ruffen sju meter från flaggan och räddade en bogey efter lite trubbel på vägen dit.

Alf började med Par på hål 1, hål 2 och hål 4...

På hål 16 är nu greenbunkern på höger sida åtgärdad med ny sand. Det visste vi inte innan vi kom fram, och spelade därför till vänster trots att flaggan var placerad lite till höger...

Jan gjorde Bogey och jag en Dubbel på hålet. Vilket ger oss 3 respektive 2 poäng.

Men jag var tvungen att testa den "nya" bunkern efter att igår ha slagit fyra bunkerslag innan jag skickade bollen över green och ner i skogen på andra sidan.
Nu behövde jag bara ett slag för att skicka bollen ner i skogen på andra sidan... ;-) 

Och det var absolut inte bunkerns fel att det gick så i min test...


Härligt att den bunkern också är åtgärdad nu.
I bakgrunden kommer Alf smygande efter att ha varit snäll och hämtat min testboll.

Vi spelade ju ett antal tävlingar också.

Köpenhamnaren slutade med att Ann och jag delade förstaplatsen och Jan och Alf delade andraplatsen (eller kanske det heter tredjeplatsen..)

Vi spelade också Bästboll matchspel. Hemmalaget Alf o Ulf mot bortalaget Ann o Jan.
Den matchen slutade oavgjort efter att ha varit väldigt jämn hela vägen. Inget lag hade mer än ett upp vid något tillfälle.

I den individuella poängtävlingen blev det två som fick ett sänkt hcp!
Jag vann på 40 poäng, Ann hade 39 poäng och Jan och Alf hade 32 poäng var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0