Åskväder med hagel och hårda vindar

Fick nya bilder från måndagens åskväder vid Dammvik (en liten cykeltur från Hjulsjö och en kort biltur från Grythyttan).

Min syster tyckte att bilderna blev totalt misslyckade eftersom fönsterrutan var översköljd med regn och hagel.







Jag tycker att bilderna blev jättehäftiga.
Granarna i bakgrunden är stora och sega. Och bakom dom är det en hel skog av granar som har försvunnit bakom allt hagel och regn.

Mullrandet bland bergen kan jag minnas minnas från förr. Och hur det blixtrade ur elurtagen. Då hade vi inte telefon där borta i skogen vid sjön Skropen, men nu plingade telefonen stup i ett berättar min syster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0