27 hål med Ann och Jan idag

Bra golfväder och bara en kort liten regnskur i samband med rasten efter nio hål.

Vi spelade Köpenhamnare och poängbogey. Gårdagens vinnare Ann och Ulf började dåligt och Jan ledde stort efter nio hål. 

Jan fick trubbel på hål 10 efter en förlängd rast på grund av regnskuren och hamnade bland annat i bunkern på hål 10.

Och efter hål 12 var det plötsligt spännande jämnt. Vi hade 23, 24 och 25 "Köpenhamnspoäng".

Jag vann till slut... men efter första nio trodde jag att jag skulle få höja mitt hcp igen efter gårdagens sänkning.
Jag började med 14 poäng men avslutade med 19 så det blev 33 poäng och ingen ändring av hcp.

Efter lite god mat så gick vi en kvällsrunda på nio hål.

Renarna var också ute på en kvällspromenad borta på hål 7.




Vi sjuans green finns det vatten. Jan hamnade där med sin boll och nu skulle bollen upp på green utan krusiduller!
Jag hann inte hämta kameran, men Ann hade sett hur bollen låg och plockade snabbt fram sin kamera.

Och det blev en vacker bild med mycket vattensprut, och bollen stannade på green! Bollen syns i luften ovanför green.
Tack Jan! Tack Ann för att du var påpasslig med kameran! Ett vackert bidrag till min samling av vattenslag...

Vi hade en härlig kvällsrunda och träffade bara renarna och en Björn som gick några hål och vände efter hål fyra och gick 8 och 9 tillbaka. Vi såg också Angela och Arne på hål 16.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0