Sämsta Aprilskämtet?

Men bästa allvarligt menade aprilförslaget!

Tyvärr hittar jag inte artikeln nu, och har inte lust att leta efter en länk. Men jag tror att det var DD som hade en artikel på webben.

Skämtet gick ut på att både Leksand och Mora redan nu är klara för den nya elitserien eftersom den ska utökas och delas in i två regioner...

Rackarns bra idé tycker jag!

Det gäller ju ishockey i ett avlångt land. En uppdelning i två elitserieligor vore helt perfekt för klubbarna, för publiken och för hockeyn i Sverige.

Jag tror att jag tidigare skrev om att jag ville dela Sverige i Nord och Syd eftersom det är ett långt land med stort hockeyintresse i hela landet. Vi får väl se om de som beslutar kan ta till sig ett bra tips och tänka och agera snabbt nog inför nästa säsong.. 

Trots att tipset framförs just idag.

Det är ju inte så kul för spelarna och besökssiffrorna i kvalspelet om det framförs seriöst just nu, så ta det som ett aprilskämt tills vidare.

Men visst är det ett bra förslag???
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0