Om blogg

Och speciellt om blogg.se

Under några hektiska dagar har dom (man) försökt bygga ut och förbättra kapaciteten på grund av ökad tillströmning av bloggare och bloggläsare.

Det är inte enkelt att byta plattform med så mycket data och samtidigt hålla trafiken igång.

Skollovet efter påsk var nog ingen lämplig tidpunkt. Det är den enda kritik som jag har mot blogg.se.
Hoppas att migreringen lyckas bättre nästa gång. Och jag hoppas verkligen att de som ville byta blogg igår kväll gör det!

Jag har inga statistiska uppgifter, men jag följde chattandet på hemsidan igår kväll. Vilket tjafs! Den funktionen borde ni ha stängt av tidigt. Drygt 800 nonsenskommentarer om usch och fy och trist  och haha och liknande...

Nu ska jag läsa vidare i "Händelser vid Kirkston Abbey" (Patrick Redmond). Jag har nog läst den förut, men minns inget av det än. Bara en känsla av att jag läst den.

Läste "Samtal på fjärrtåg" av Stig Claesson igår och i morse. En tunn liten bok. När jag hittar de tre sista sidor som ramlat ur det lilla häftet så läser jag nog om den. 

Irriterande att läsa en bok och upptäcka att det saknas två eller tre sidor där slutklämmen kommer?
Javisst. Lite. Men jag vet ju att det finns skrivet och tryckt i en annan bok som har alla sidor.

Det är mer irriterande att få stryk av Erling på Valderama. Och rejält dessutom. Men vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0