Och tvättstugan blev ledig...

En kort stund var jag f-bannad på den som hade stoppat i tvätt utan att boka tid. Men det gick fort över.
Jag hade ju själv tänkt tjuvstarta min tvätt på en obokad tid.
 

Men så småningom kunde jag själv tjustarta. Jag har redan kört två maskiner trots att min tid börjar först om femton minuter.

Och nu fick jag chansen att njuta lite mer av grannen A´s trädgårdsarbete. Kul jobb. Samtidigt som jag saknar det så är jag glad att jag slipper.
image735

Fortsatte också att lyssna på TV24 som hade ett avslutningsanförande av Växjögrabben som startade återvinning av papper till julkort i Nepal. Härlig typ. Inspirerande att lyssna på och ett rackarns bra exempel på att det går att göra mycket utan ett öre i kapital eller statliga bidrag.

Fick idag veta att Intresseföreningen för Tre Toppar ska byta namn och intressera sig för all möjlig utveckling i bygden.
Då kliver jag av. Den sortens verksamhet har jag haft nog av under många år i Moras utkanter och i olika EU-projekt. Projekt som oftast bara leder till att man lyckas söka pengar för att betala lön till några entusiaster som driver projekt som inte leder någon vart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0