Vilken härlig höstdag med kul golf!

Det började med tät dimma, men vid tiotiden började den lätta. Erling ringde och förutspådde en kanondag. Så rätt han hade...
Eftersom jag var på plats en halvtimme före så tog jag en promenad upp till 10:ans green för att fånga dimman på bild.

image10

En kvart tidigare hade den här vyn varit intressantare. Det vita bakom de gula björkarna är inte snö! Det är vitmossan som lyser vit i solen.

Jag tog också en bild från 10:ans green mot hål 11. Tyckte att det såg ut som en grafiskt intressant bild.

image11

För några veckor sedan träffade jag på en fyrboll som tog sin paus efter 9 hål här. Efter 10 hål alltså. Finurligt tycker jag. Varför inte? Här har man ju full koll på sin plats på banan och får chansen att heja på, och uppmuntra, de som strävar uppför den sista branta delen av "Mördarbacken".

Erling och jag spelade matchspel. Den avgjordes på green på hål 18. Och jag vann med ett slag... Erling hade greppet om matchen i början trots min Birdie på hål 1.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0