Sitter och letar bland roliga golfminnen...

Mellbytouren 2006 var skoj. Ett gäng från Idrefjällens GK brukar resa till Mellbystrand i maj varje år. Älvdalens kommun har en anläggning där som kan hyras för självhushåll. För min del var det premiär förra året.

Vi hade troligen otur med vädret. Mitt minne är att det blåste vågätt regn i flera dagar. Men inte hela veckan, däremot gick min golf uselt hela veckan. Det minns jag tydligt. 9 poäng efter 18 hål gick inte att registrera i terminalen...

Egon fick kosta på sig en dropp ur ett besvärligt läge mitt i fairway. Minns inte banans namn, Skogaby kanske...

image16

Men vi hade en tävling under veckan också.

Ingen tvekan om vem som vann herrklassen, eller hur?

image17

Och jag är nästan helt säker på att damklassen vanns efter det här inspelet på hål 18.

image18 

Eller kanske vi bara hade en klass och Svante och Ingrid kom etta och tvåa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0