Oj vilken ökning!

Minn blogg var tänkt som ett exempel på marknadsföring av en golfbana. Jag startade den mest på skoj.
 
Men samtidigt fick jag veta att det pågått hemliga överläggningar om att sälja banan till ett bolag som ville ta över banan för i stort sett noll kronor, och bygga spa, gym och hotell vid golfbanans parkering.

Hoppsan. Nu vaknade mina kunskaper  om marknadsföring och affärsutveckling till liv. Dessutom tyckte jag att det var kul att fortsätta en dagbok som många kan läsa men få känner till..

Nytt hotell vid parkeringen på golfbanan tycker jag är ett rent ut sagt tokigt, men väldigt väl genomtänkt förslag.

Väl genomtänkt eftersom det lockar medlemmar i golfklubben.

Tokigt eftersom det är en idé som inte kan bära sig ekonomiskt. Vem vill bo vid en stängd golfbana från oktober till maj?

Jag är inte motståndare till ett Aktiebolag som investerar i varumärket och i en befintlig anläggning.

Men jag tror inte på affärsidén med ett spa och lyxgym vid parkeringen ......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0