Lördag den 20:de oktober och gråväder.

Ingen golf idag. Men tid över för att städa lite till här hemma. Det går sakta framåt och till jul är det nog färdigstädat...

Har suttit och kikat på bilderna jag fick på en skiva i posten för ett par dagar sedan. Fyra år och 1 409 bilder! Verkligen kul att få. Tur att det finns digitala bilder och datorer som kan visa dom.

Det var många bilder som väckte roliga minnen till liv. Glömmer man mer när man blir äldre? Jag tror inte det, men visst är det kul att bli påmind med bilder...

Men en aktuell bild från min balkong visar hur det ser ut i Idre centrum just nu.
image154
Klockan tre på eftermiddagen den 20:de oktober.

Och några bilder från skivan jag fick:

image155
Jag målade en hel del förr. Tänker återuppta det intresset inom kort.

Ibland låter min SAAB konstigt innan den blivit varm. Många tittar då nyfiket efter mig när jag passerar.

image156

Men jag lovar att det inte beror på mitt motorhaveri för ett par år sedan. Toppen smälte sönder mellan de två inre cylindrarna på grund av för lite kylarvätska och en trasig temperaturmätare.

Men på Kjells skrotgård fanns en bil med rätta delarna...
image157
Och med ett köksbord, lite funderingar och en del skruvande så lever min SAAB än.

Jag uppskattar jobbet  med att byta topplock till ungefär sex timmar (inklusive demontering på Kjells skrot) - men ytterligare sex veckor för att fundera ut hur det skulle gå till.
Att den numera låter konstigt beror på att insprutningen eller tändstiften eller att det elektroniska inte fungerar som det ska. Och att bakre ljuddämparen är bortplockad och ersatt med en ny som ligger i bakluckan. Men det är ju enkelt att fixa. ;-)

Jag pysslade en hel del med keramik och glas också men jag återkommer om det när jag har hittat bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0