Konstruktivt eller bara gnäll?

Jag har framfört mina synpunkter om ett spa vid golfbanans parkering till Fredrik och Mats personligen.

Men även i den här bloggen.


Jag har välkomnat privata investeringar i golfbanan, men jag har tydligt visat att jag inte tror på affärsidén med ett spa och hotell vid parkeringen på golfbanan. Jag tror inte för ett ögonblick att det är en lönsam placering av den sorts hotell som presenterats.


Men jag har inte heller nämnt något bra alternativ för att utveckla golfen i Idre och utnyttja den goodwill som vi har.
Kanske dags nu.

Renovering av hela banan är inte nödvändig, men visst skulle vi behöva sära på hålen 4, 8 och 16. Där uppstår det trängsel och köer. John, som nu har slutat, hade idéer som jag tror på.


Nya hål, åtminstone 6 nya hål, vore välkommet. Det talas om att godkänna 12 hål som en full golfrunda. Bra tycker jag. Vi är en turistbana och få vill stressa runt på rekordtid. De flesta vill spela golf och njuta av sin semester eller en kul dag med kompisgänget.


Med 6 nya hål får vi både två olika 18-hålsslingor och två nya 12-hålsslingor .

Ett nytt hotell, spa och gym på någon av höjderna ovanför golfbanan vore en möjlig affärsidé för den som vågar satsa. Utsikt över fjällen vintertid och utsikt över fjäll och golfbana sommartid.
 

Utveckling av golfbanan tror jag att många medlemmar skulle vilja satsa en slant i.

Dessutom tror jag att de som idag vill köpa banan skulle vara intresserade av att delta med finansiering och delägarskap. Jag tror till och med att Idre Fjäll skulle vara intresserade.

Om kommunen visar intresse så tackar vi dock omedelbart nej. Men vi kan ju ge dom en eloge för sin framsynthet.
SIn framsynthet när banan byggdes menar jag.. Tillägg efter genomläsning..


Kommentarer
Postat av: Q som i Qfisk

Nya hål på golfbanan behövs helt klart. Jag är helt övertygad om att Idre Fjäll och andra näringsidkare är helt för det.
Hösthelgerna är det nästan hopplöst att boka in alla som vill spela, så det skulle självfallet bidra till en bättre höstsäsong.

Stort hotell är jag tveksam till om det kan löna sig.

2007-10-26 @ 18:35:46
Postat av: Ulf

Håller med. Ett konstigare läge för ett nytt hotell och spa i Idre får man leta länge efter.

Bättre lägen hittar man lätt om man är seriöst intresserad av att utveckla banan och tjäna pengar på hotellet.

2007-10-26 @ 18:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0