Klimatet, vädret och golf.

I år hade vi klimatanpassat banan och den var öppen med ordinarie greener någon vecka längre än vanligt. Men visst kan man spela golf fortfarande - trots att ordinarie greener är avstängda. Fullt spelbara...

Men det är lite synd att vi inte har vintergreener. Visserligen kallas kanske hålen i backen vintergreener, men förr om åren klipptes det upp en liten vintergreen framför ordinarie green. Men inte i år.  Av någon anledning som jag inte förstår.

Idag var vi ganska många som spelade igen. Elis, Arne, Angela, Martin, Inge, Alf, Erling, Ulf, Björn, Annika, Dennis, Roger och någon till...
Med ganska många menar jag att vi var tillräckligt många för att då och då kunna vinka till varandra.

Ingen av oss bidrog med några extra inkomster till driften av banan eftersom vi är medlemmar, men vi hade kul och fick valuta för vårt medlemskap. Lite irriterande kan det vara att banan stängs så tidigt, men idag gick det inte ut över vårt golfspel.
Kameran var med som vanligt, men jag hade inte tänkt ta några bilder. Jag hade den bara med utifall vi skulle träffa på den älg som sedan några dagar trampar runt på banan.

Men ett nytt bidrag till min samling av spektukalära vattenslag kunde jag inte avstå från...
image167
Alf skickade vattnet tre meter upp i luften utan att bli våt, och bollen for tre decimeter upp på det torra.

image168
När vi kom till "Havet" skulle Alf till varje pris över, och då gäller det att ta i...
Men lönar det sig? Nej inte om man toppar bollen och är nyfiken på resultatet.

image169
Alfs boll studsade vackert två gånger men drunknade.

När vi spelat klart våra 18 hål blev det nästan folksamling vid "Rondellen".
image170
Roger, Dennis och Annika gick ut på hål 10.

Dennis gillade inte surret hos publiken när han skulle slå ut.
image171
"Kan ni vara lite tysta! Ser ni inte att jag ska slå ut?"

Arne och Angela gick ut på ettan för en andra niohålsrunda för dagen och undgick min kamera.

image172
Elis och Laisa kom in efter oss och Erling måste gosa lite.

Och matchen mellan Alf, Ulf, Inge och Erling slutade med bra scorer. Visst är det enklare med flaggan kort om green, även om den står i ett rufsigt hål i backen. Vi spelade därför slaggolf och reducerade vårt resultat med avrundat hcp utan slope. Vilket gjorde att Inge och jag delade segern på 70 slag netto.

Ny match imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0