El Hierro

Jag berättade tidigare om en oväntad kontakt. En gammal lumparkompis ringde. Han bor sedan flera år tillsammans med samma fru som då på en av de mindre Kanarieöarna.

Jag fick idag en karta i posten med deras vingård och deras första hus inprickade. Efter ett spännande spanande med hjälp av "Google Earth" så tror jag att jag hittat både vingården och byn där deras första bostad ligger.

Bengt och Christina har inte tillgång till bredband där ute i havet, så dom kan knappast använda Google Earth. Och varför skulle dom behöva det?

Jag har mailat bilderna till dom för att se om jag hittade rätt. Då och då tittar dom in på min Blogg, så därför visar jag en satellitbild över vingården här. Jag är ganska säker på att jag hittat rätt från rymden...

image110
På sluttningen i skuggan av kvällssolen växer det druvor. Huset ligger nog i solen alldeles till vänster om mitten av bilden. Tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0