Vintern tog paus.

OK med snö fortfarande, men runt noll eller någon plusgrad. Jag tog en tur upp till Grövelsjön eftersom solen lyste vackert på fjällen. Men på vägen upp så slöjades solen lite.

image265
Några få renar såg jag också på vägen upp, men de var kloka nog att skynda sig över vägen. Därför blev det inga bilder på vägrenar (förutom själva vägrenarna)

image266
Men visst är det vinter här uppe nu. Och jag hoppas att den stannar till slutet av april.

När jag passerade Storsätern kunde jag konstatera att Renbiten bygger ut. Kul tycker jag.

På vägen hem från Grövelsjön såg jag något märkligt som jag borde ha fotograferat. En bil med slädhundsburar på flaket bogserades av ett gäng tuffa slädhundar! Tror att bilen var registrerad utanför Sverige, och jag kände inte igen mannen bakom ratten. Hundarna verkade ha kul och sprang i rakt led med tungorna viftande. Och det gick ganska fort.

Jag körde om lite extra försiktigt.

När jag började närma mig Idre lyste solen klar och skarp och jag hade mängder av tillfällen till härliga bilder över Nipfjället och Städjan från en annorlunda vinkel. Men då hade jag behövt parkera bilen och pulsa i snön några hundra meter.

Nu ska jag snart se om Tjejernas och Killarnas V75 på Idrebua lyckas bättre än senast...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0