Tillfällig käpphäst?

Jag kan inte släppa det här med snökäpparna än.
Eftersom Vägverket med största sannolikhet inte läser min blogg, så skickade jag ett mail till dom:


"Hej.


Jag är förskräckt över att vi i år saknar snökäppar med reflexer efter RV 70 i Älvdalens kommun. Jag tror att jag läste en notis i en tidning om att reflexerna skulle bort av besparingsskäl. Men jag trodde nog att det bara gällde vid större vägar och i närheten av tätorter. Trodde inte för ett ögonblick att dom skulle bort här ute i skogarna där vi har både älg och ren efter vägarna.


Ur trafiksäkerhetssynpunkt är det troligen ett mycket, mycket dåligt beslut.


Och var finns käpparna nu? Är dom skrotade, eller sålda till Finland?


Nyfikna hälsningar

Ulf Björklund

IDRE"


Och jag fick blixtrande snabbt ett automatsvar som bekräftade att mitt mail är mottaget:


"Tack för din e-post till Vägverket. Vi handlägger alla ärenden i tur och ordning och tar hand om ditt ärende så snart som möjligt.


Läs mer om hur du kontaktar oss och vilka tjänster vi erbjuder.


Med vänlig hälsning


Vägverket

781 87 Borlänge

Röda Vägen 1

http://www.vv.se/

Telefon: 0771-119 119

Fax: 0243-758 25"

Jag återkommer i bloggen när jag fått svar på mina frågor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0