Snökäpparnas försvinnande...

Gåtan om de försvunna snökäpparna efter Rv 70 i Älvdalen blir lättare att lösa ju fler pusselbitar som dyker upp..

Fick återigen i ett snabbt svar från Vägverket efter mina följdfrågor:

Detta e-postmeddelande rör ett ärende du har registrerat hos Vägverket.

Hej igen!

Var snökäpparna med reflex finns nu vet jag inte. Det är entreprenörens egendom och entreprenör inom Do Älvdalen är f n PEAB.

Om du vill svara på detta meddelande via e-post trycker du på "svara"-knappen. Det är viktigt att du inte ändrar i ämnesfältet för att ditt svar ska hamna rätt.

Med vänlig hälsning

Harry Nämd


Oj, oj, oj!

Nu gäller det att fråga PEAB varför dom kan erbjuda billigare plogning genom att låta bli att använda de reflexförsedda snökäppar som dom äger och som ändå finns i lager.

Det kan ju inte ha varit helt gratis att plocka fram och placera ut de alternativa slyriskor som nu markerar vägkanten.

Knepigt tycker jag. Jag fattar inte vare sig det företagsekonomiska, trafiksäkerhetsmässiga eller annat mässiga i beslutet att plötsligt plocka bort tusentals blå käppar med reflexer från våra vintervägar. Käppar som finns.

Den enda förklaring jag kan tänka mig är att entreprenören såg en chans att sälja reflexpinnarna. Men till vem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0