Inget nytt har hänt

Har man startat en blogg så får man väl finna sig i att skriva några rader även om inget hänt. Inte minst för egen del. Det är ju min dagbok..

Idag har följande hänt:

Träffade Cissi och senare Lennart utanför Konsum. Vi pratade lite om snökäppar. Kina dök upp och tyckte det såg ut som samling vid pumpen. OKQ8 har ju bensinpumpar där.


Senare upplevde jag en del frustrationer i Särna när jag skulle hjälpa Pierre att börja använda sitt nya bokföringsprogram. Ett program som ingår i en tjänst där man får hjälp med support, bokslut och deklaration om man själv bokför. Bra idé, men programmet kraschade lite stup i ett... Det löser sig nog eftersom det tycks finnas nya versioner av programmet.


På hemvägen hämtade jag en CD som var en backup till Fjällbondens Marknads bokföring. En fil som inte gick att läsa i den nya versionen av deras bokföringsprogram. Men eftersom jag råkade ha den gamla versionen så...

Men icke sa nicke. Den gamla versionen kunde inte hämta backup från annat media än en gammal vanlig diskett. Som tur är så har jag en gammal diskettläsare med USB-anslutning. Kopierade över filen till en diskett. Och då funkade det. Tur att jag hade några gamla disketter som jag kunde återanvända.


Mailboxen innehöll två intressanta mail.


Leffe ville ha ett litet tillägg i ett annonsförslag som jag gjort tidigare under dagen. Det kommer förutom att finnas ett lokalt Taxiföretag i Idre från och med nu att köras en ny busslinje genom byn med vändpunkt Idre Fjäll vissa kvällar i vinter. En form av nöjesbuss alltså.


Min syster i Örebro tipsade om en intervju med Robert Fisk som tidigare sändes på P1 i radio. Min son, som varit i Beirut och tidigare intervjuat mannen är just nu i Kairo, och fick nyss tips från mig om att han kan höra den här intervjun på webben.


Så visst händer det en del även om det mest intressanta för Idre är det nya Taxibolaget och Linjebussen mellan byn och fjället. Och att Fjällbondens Marknad lever och kan fortsätta sin bokföring i god ordning. Och att Pierre får en ny version av sitt bokföringsprogram och kan utveckla sin intressanta verksamhet. Och att Idre Fjäll har öppnat de första liftarna och backarna. Trodde aldrig att jag skulle missa premiären... men det kommer fler vinterdagar, och dom blir bara bättre och bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0