Fin tvättstuga!

Torktumlaren och tvättmaskinerna fungerar jättebra.

image308

Rena motorvägen. Snabbt och effektivt.

image309

Men alla vet vilka köer det kan bli om det plötsligt är ett vägarbete på gång. Bilden får mig att tänka på en ledsen och glad elefant...

Den vänstra elefanten har varit ledsen  i ett par år nu.

Och visst blir det trångt vid vägarbeten på en motorväg i rusningstid?

Man kan mangla också i vår fina tvättstuga. Och handtvätta. Och det finns städutrustning för att våttorka golvet och en dammsugare. Skulle tro att frottehanduken under tvättstället ägs av en hyresgäst och hänger där för allas nytta.

image310

Vet inte vem som håller med skurmedel och byter påsar i dammsugaren, men jag minns att jag tejpade en trasig dammsugarslang för något år sedan.

Och strykjärnet polerade Magnus och jag tillsammans efter att någon kört med för hög temperatur på konstfiber. Vi har nämligen en strykbräda och strykjärn också.

Strykunderlaget på brädan kastade jag och ersatte med mitt eget. Hyresvärdens underlag var svartbränt, trasigt och oanvändbart.

Nu ska jag ner och vittja torkskåpet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0