Annat...

I går var det rimfrost och dimma i dalen igen.

Var i Särna en vända igår för att klippa håret och hjälpa Cissi med att återinstallera Fjällbondens bokföring i ny dator och med ny version av bokföringsprogram med helt ny databas.

Det gick bra men krävde lite pyssel med att kopiera från cd till diskett och skriva ut balans- och resultatrapport och därefter mata in nya balanser och göra ett par samlingsverifikationer för att få ackumulerade kostnader och intäkter rätt.

Men med mina förklarande texter och teckningar så tror jag nog att både revisor och skattemyndighet fattar.

På vägen mellan Särna och Idre var jag tvungen att stanna för att fotografera månskenet i allt det vita...

image277

Nej det är inte månen. Det är solen bakom dimman.

Idag kollade jag min dotters blogg och hittade en förtjusande bild på temat vitt.

image278

Det är en bild på lilla Alva som gör att man bara längtar jättemycket till Strängnäs. (Ursäkta Anna! Jag gjorde bilden lite mindre vit för att matcha min dimmiga bild. Kunde ju ha gjort tvärtom också...)
 
Hade inte tänkt publicera min dimmiga bild från vägen mellan Särna och Idre, men när jag såg Annas (dotterns) bild på temat vitt, så blev jag bara tvungen...

Anna jobbar på PRV, men är en duktig scrappare på fritiden (eller vad det kan heta när man lägger ner ett jättejobb på sina fotoalbum). Kolla länken så får ni en aning om vad det handlar om.

Kommentarer
Postat av: anki

Vilket bedårande barn!
Härligt stämningsfull naturbild från Idre-Särna. Här i Västerås är det fortfarande snöfritt men det kommer säkert precis lagom till jul.....
Tack, Uffe för tips på Sporthotellet för son med kompisar. Det ser ut att bli full fart i Idre i juletid - mer eller mindre fullbokat åtminstone vad gäller nyår.
Jasså, fotboll på tv:n. Tur att jag har en massa bra böcker på lut.
Må så gott/Anki

2007-11-21 @ 20:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0