Lättlurad...

Min hjärna hade räknat ut att vattenpumpen skulle hänga med på en resa från Idre till Örebro idag.

Skojar du, tänkte jag när jag fyllde bilen med extradunkar med vatten och glykol och gav mig av.

Efter Särna tvingade jag stanna och fylla på. Efter Bunkris en ny påfyllning.


- Håll ut Uffe, det blir mildare neröver och då räcker det att tanka vatten. Viskade min hjärna uppmuntrande.

Vid Våmhustrakten hördes ett ljudligt POFF från motortrakten på min trevliga SAAB.

Jag försökte anlita min hjärna för att kolla läget. Behövde lite snabba och goda råd. Men inte ett livstecken.

Väl framme i Mora visade det sig att en av de dubbla drivremmarna till vattenpump och generator hade smällt av.

Å hej och å hå.

Brydde mig inte om att fråga hjärnan om råd utan parkerade bilen och köpte en tågbiljett.

Nu är jag i Örebro med en sprillans ny vattenpump för 299 kr och min SAAB står och längtar i Mora.

Min hjärna ska få minst två veckors semester tror jag. Eller också får den sparken.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0