James Bond...

Nu menar jag inte att jag vill jämföra DN´s kulturchef med James Bond. Inte ens med M.  Ni vet vem jag menar. Hon som har ett gäng agenter med "right to kill". 

Jag skriver det här bara för att det hände en kul grej.

Jag såg en gammal Bondfilm på datorn nyss. En av de DVD som följde med Aftonbladet stup i ett under några veckor.

Plötsligt när jag startade om efter en paus på grund av mail, kissa, färdiga mackor i ugnen - eller vad det nu var - så pratade James flytande tyska. Alla andra också.

Jättekul. Men undertexten var fortfarande på svenska.

Det fungerade bra. Jag läste ju tyska en gång i världen. När jag jobbade på IBM i Paris i tre år så var min närmaste chef tysk. Kollegorna kom från England, Skottland, Tyskland, Italien, Japan, USA och Frankrike. Men vi pratade engelska både på jobbet  och fritiden.

Så nu är min tanke att köra igenom min packe Bondfilmer på minst tre språk. Då blir det mycket action på Gläntvägen framöver.

Hur var det jag började det här inlägget......?
Återkommer när jag fattar.:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0