Informationsproblem eller rimtorka?

Jag slår in ett par julklappar till barnbarnen och hittar inga bra och roliga rim på direkten.

Hoppas att det löser sig i morgon
.
Man vill ju inte berätta rakt  av vad paketen innehåller.

Eftersom barnbarnen är mer intresserade av innehållet än omslaget så vill jag öka spänningen för omgivningen genom ett klurigt rim.

Funderar samtidigt på information från Golfklubben om vad som är på gång.
Idre har ju fått ett par fina julklappar enligt Mora Tidning igår.

För golfklubbens medlemmar så innebär julklappen ingen förändring, men det blir jättemycket bättre.
Och gratis.
Så står det på paketet.
Men utan rim.

Jag tror att jag skriver "liten bil" på paketet till Linus. Då vet han vad han får. Alva får en "pytteliten trähäst med hjul under". Men hon läser inte så bra än.

Grattis till oss alla och God Jul.


Kommentarer
Postat av: Lennart H

God Jul Uffe,

Här är rimmet Du inte kom på
Som vid golfbanan vill stå
Det är stora planer för byn
När detta i paketet växer mot skyn
Vad månne detta vara
Ja, något att bo i bara.

Kommer Du på vad det
är i detta paket
som skall vara innanför golfbanans staket

2007-12-22 @ 23:06:12
Postat av: Ulf

Ho, ho Lennart.

Det var så välrimmat att jag kom att tänka på fläsk...

Kanske är det ett fläskigt hotell som vi får?

2007-12-23 @ 19:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0