Beroendeframkallande, eller bara praktiskt?

Jag råkade hitta en uppsättning högtalare till datorn när jag röjde hemma häromdagen. Tänkte köra dom till återvinning eftersom dom har några år på nacken. De stationära datorer jag hade tidigare har återvunnits i olika etapper, efter att dom har tillbringat längre eller kortare tid i karantän i klädkammare och källarförråd.


Nu har jag en hemmabio, radio, TV och dator i ett kompakt och hanterbart format. Fritt flyttbar genom det trådlösa nätet och med två små högtalare som gör det mer njutbart att lyssna på musik också.


Risken är väl att man snöar in på You Tube nu...


Nej jag skojar bara. Men visst finns det en del godbitar där bland allt skräp.


Snart är det jul och vi får väl hoppas att det kommer mer färsk snö. Även om vi har en halv meter snö sedan länge så vore det trevligt med några decimeter färskvara.


Vi vill inte ha bara ompackad snö. Spelar ingen roll om den hanterats efter alla lagar och regler.

Spelar ingen roll om den är lika användbar som nypackad snö med "bäst före datum" om en vecka.

Även om "bäst före datum" ligger långt bort i slutet av april så är det roligare med fluffig färskvara.


Måste man vara jättegammal för att minnas hur man förr alltid fick stå och vänta medan köttfärsen maldes i butiken?


Nu väntar jag på nysnö, även om det finns massor av snö och åkbara spår och pister både på Idre Fjäll och i Fjätervålen.


Kommentarer
Postat av: Anna S.

Ja, det blir ju så mycket vackrare med ett lager glittrig nysnö!
Jag tycker vi beställer 5 cm nysnö till varje lördagsmorgon, så blir det fint till veckans nyanlända turister.

2007-12-15 @ 10:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0